Wywiad z Mają Rembielińską, która praktykuje medytację Sahaja Yoga (co w sanskrycie oznacza spontaniczne połączenie).
– Maju, w jakich okolicznościach po raz pierwszy zetknęłaś się z Sahaja Jogą?
– Informację o niej przekazała mi moja daleka znajoma w momencie, gdy odczułam głębokie pragnienia, by pogłębić swój duchowy rozwój.
– Rozumiem. Na czym polega praktyka Sahaja Jogi?
– Jest to praktyka medytacji, której wyjątkowość polega na tym, że w czasie procesu samorealizacji zostaje spontanicznie obudzona energia kundalini, która leży uśpiona u podstawy kręgosłupa u każdego człowieka. Pod wpływem obudzonej energii kundalini czuje się podmuch nad głową i na dłoniach. W czasie medytacji energia kundalini unosi się i oczyszcza nasze czakry, co prowadzi stopniowo i do naszego oczyszczenia i rozwoju.
– Mówiłaś, Maju, że Sahaja Joga ma ogólnoświatowy zasięg. Co zatem z Polską?
– Jest w naszym kraju kilka ośrodków – między innymi na Śląsku, w Opolu, Krakowie i oczywiście w Warszawie.
– A co z internetową stroną tych ośrodków?
– Oto ona: www.sahajayoga.pl. Zajęcia są bezpłatne. W Warszawie zajęcia dla początkujących odbywają się we wtorki.
– Maju, praktykujesz Sahaja Jogę już dziesięć lat. Co Ci to dało/daje?
– Zacznę od tego, że efekty medytacji zależą od aktualnego stanu rozwoju danego człowieka i jego poziomu otwartości. U mnie zmiany te zachodziły niezbyt szybko, ale stopniowo dużo rzeczy się zmieniło – pojawiło się więcej radości, spokoju, dojrzałości, po pewnym czasie przyszła praca, a w końcu i miłość.
– To wspaniale. A ile czasu poświęcasz dziennie na medytacje?
– Medytuję dwa razy dziennie, rano i wieczorem, po około 20 minut.
Chcialabym podkreślić, że doświadczenie medytacji (czyli osiągnięcie stanu bez myśli ) jest istotą praktyki Sahaja Jogi.
– Maju, poprosiłabym Cię jeszcze na koniec tej naszej ciekawej rozmowy o kilka słów o odkrywczyni Sahaja Jogi.
– Oczywiście. Nazywa się ona Shri Mataji Nirmala Devi. Żyła w latach 1923 – 2011. Urodzona z obudzoną energią kundalini pragnęła przekazać ten dar ludziom.
W 1970 roku w głębokiej medytacji otworzyła na poziomie kolektywnym siódmą czakrę, dając początek sahaja jodze. W swojej pracy duchowej ukazała, jak dużą rolę spełnia kobieta i jakie duchowe cechy jest w stanie manifestować.